Звіт про проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради
Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради
Директор: Терещенко Вікторія Петрівна
Адреса: 63250, Харківська область, Красноградський район, село Старовірівка, вулиця Гагаріна, 35
Електронна пошта: ter.centr-starovirivka@ukr.net
Контактний телефон: 0989653231
Прийомні години: 8.00 – 17.00
Звіт про проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради.
Надавачем соціальних послуг є Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради.
Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради - є комплексним закладом який провадить соціальну роботу та надає соціальні послуги особам/сім’ям, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 року №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 №904 «Про затвердження методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг», Державними стандартами соціальних послуг, наказу директора Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради від 06 червня 2022 року № 14 «Про призначення відповідального та створення комісії з проведення оцінки якості соціальних послуг» в період з 06 червня 2022 року по 24 червня 2022 року було проведено внутрішню оцінку якості соціальних послуг, які надаються Комунальною установою «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради, а саме:
- догляд вдома;
- соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти - сироти і діти, позбавлені батьківського піклування;
- соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах;
У Центрі здійснено поетапне проведення внутрішньої оцінки якості та моніторинг соціальних послуг. Була створена комісія з проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг. В ході організації моніторингу та оцінки якості надання соціальних послуг застосовувався план проведення заходів. Було призначено відповідальних осіб з організації і проведення оцінки якості соціальних послуг. Під час проведення моніторингу застосовувалися наступні методологічні заходи: перевірка та аналіз документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг, спостереження за процесом надання соціальних послуг, опитування отримувачів соціальних послуг, бесіди з персоналом центру.
Метою моніторингу було отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальних послуг, вивчення реального стану соціального обслуговування Центром надання соціальних послуг.
Під час оцінки якості визначалось дотримання вимог, встановлених:
- Державним стандартом соціальної послуги догляду вдома, затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 13.11.2013 №760;
- Державним стандартом соціальної послуги натуральної допомоги, затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 25.03.2021 №147;
- Державним стандартом послуги соціальної адаптації, затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 18.05.2015 №514;
- Державним стандартом соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти - сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 11.08.2017 №1307;
- Державним стандартом соціального супроводу сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 31.03.2016 №308;
- Державним стандартом соціальної послуги представництва інтересів, затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 30.12.2015 №1261;
- Державним стандартом соціальної послуги консультування, затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 02.07.2015 №678;
- Державним стандартом соціальної послуги посередництва (медіації), затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 17.08.2016 №892;
- Державним стандартом соціальної послуги профілактики, затвердженого наказом Мінсоцполітики України від 10.08.2015 №912.
У Комунальній установі «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради функціонують:
- відділення соціальної послуги догляду вдома;
- сектор соціального супроводу.
Оцінка якості соціальних послуг визначалась із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.
Внутрішня оцінка проводилась у спокійній, діловій обстановці, особливих складнощів у її проведенні не виникало. Комісія працювала згідно графіка злагоджено, оперативно та ефективно відповідно до Державних стандартів.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувались показники якості соціальних послуг, а саме: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, зручність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.
Звіт
про проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги догляду вдома, що надавалась КУ «ЦНСП»
Відділення соціальної послуги догляду вдома
Послугу догляду вдома отримують 220 осіб, з яких 32 - особи з інвалідністю, діти війни, ветерани праці. Наданням соціальної послуги охоплені всі населені пункти Старовірівської територіальної громади. Соціальні робітники працюють у посиленому режимі, забезпечують підопічних всім необхідним: продуктами харчування, продуктами першої необхідності, медикаментами та оплачують комунальні послуги. Соціальні робітники обслуговують по 2 особи з IV групою рухової активності, яких відвідують 3 рази на тиждень. В опитуванні взяли участь 66 отримувача соціальної послуги з різних населених пунктів громади. Всі соціальні робітники мають щоденники відвідувань коректно заповнені, екземпляри договорів та свої екземпляри індивідуальних планів надання соціальних послуг. Надані соціальні послуги відповідають строкам, змісту та обсягам зазначеним у договорах. Спостерігаючи за процесом надання соціальної послуги догляду вдома стає зрозумілим, що самі прості послуги соціального робітника є “рятівними” для осіб не здатних до самообслуговування. Спостереження за наданням соціальних послуг відділення показало, який позитивний емоційно-психічний стан мають підопічні. Спостереження за процесом надання соціальної послуги догляду вдома показує наскільки життєво необхідною є ця послуга для осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, зокрема одиноких. Всі мешканці мали вдячні відгуки за надані послуги, ставлення персоналу та, взагалі, про існування такої установи.
Адресність та індивідуальний підхід
Усім отримувачам соціальної послуги визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах.
З усіма отримувачами укладено договори про надання соціальної послуги.
Усі особові справи отримувачів соціальної послуги догляду вдома містять індивідуальні плани надання соціальної послуги, що відповідають визначеним індивідуальним потребам отримувачів.
За результатами опитувань, під час надання соціальної послуги працівники застосовують індивідуальний підхід з урахуванням фізичного та психічного стану отримувача соціальної послуги догляду вдома та толерантне ставлення до кожного підопічного.
Повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги догляду вдома здійснюється один раз на півроку, що відповідає Державному стандарту.
Результативність
Згідно з проведеним опитуванням, усі отримувачі задоволені наданням соціальної послуги догляду вдома, що відображається покращенням їх емоційного, психологічного, фізичного стану, позитивними змінами у стані отримувачів соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга не надавалась.
Незадоволених умовами надання соціальної послуги не виявлено.
Скарг від отримувачів послуги не надходило.
Своєчасність
Оцінювання потреб у соціальній послузі проводиться протягом 5 робочих днів з дати отримання заяви про надання соціальних послуг, що відповідає термінам, визначеним Державним стандартом.
Визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома та оформлення договору про обслуговування відбувається в строк. Всі договори щодо надання соціальної послуги догляду вдома підписані у двосторонньому порядку.
При наданні соціальної послуги з усіма отримувачами здійснюється дотримання строків та періодичності відвідувань.
Доступність та відкритість
Послуга догляду вдома надається за місцем проживання отримувача послуги з урахуванням воєнного стану (на даний час).
Усі фахівці, які надають послугу, мають посадову інструкцію, що містить кваліфікаційні вимоги. Регулює права та обов’язки надавачів.
Власного приміщення Центр не має, а використовує приміщення згідно договору аренди.
Дотримання конфіденційності, поваги до гідності та недопущення негуманних і дискримінаційних дій до отримувача соціальної послуги
Під час проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги, згідно з проведеними опитуваннями визначено, що усі отримувачі соціальної послуги догляду вдома задоволені ставленням до них надавача даної послуги.
Під час надання соціальної послуги працівники установи дотримуються конфіденційності, поваги до гідності отримувача соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій.
Усі договори про надання соціальних послуг містять положення щодо дотримання принципу конфіденційності.
Випадків порушення договору не виявлено.
Професійність
Штатний розпис відділення сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації.
Штат відділення нараховує штатних одиниць, з яких – соціальні робітники.
В наявності затверджені директором установи посадові інструкції, що відповідають нормативно-правовим актам.
Усі працівники відділення ознайомлені з посадовими інструкціями та правилами внутрішнього трудового розпорядку під підпис.
В усіх особових справах працівників містяться копії документів про освіту державного зразка.
Постійно здійснюється проведення робочих нарад з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг.
Поінформованість отримувача соціальної послуги про свої права та обов’язки, а також про державні органи й громадські організації, до
повноважень яких належить здійснення захисту прав людини
Згідно з результатами опитувань, працівники - надавачі соціальної послуги інформують отримувачів щодо їх прав та обов’язків, про державні органи й громадські організації, до повноважень яких належить здійснення захисту прав людини.
Одним із заходів проведення оцінки якості соціальної послуги є само- оцінювання працівників суб’єкту надання соціальних послуг. За результатами проведення співбесіди працівники відділення, надавачі соціальної послуги догляду вдома, задоволені своєю роботою, готові працювати краще і підвищувати свій професійний рівень. Проблемним є питання психоемоційного навантаження. Працівники не скаржилися на психологічну несумісність із завідувачем відділення, що свідчить про позитивний психологічний клімат у колективі.
Комісія з оцінки якості соціальної послуги працювала поетапно: збиралися дані та показники щодо надання соціальної послуги, проведено опитування, проаналізовані отримані дані. За результатами були визначені заходи для покращення якості соціальної послуги.
Оцінка якості соціальної послуги догляду вдома визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості соціальних послуг (узагальнювались статуси, які переважали).
Кількість показники якості |
Від 0% до 20% «Добре» |
Від 21% до 50% «Задовільно» |
Від 51% до 100% «Незадовільно» |
Кількість скарг та результат їх розгляду |
«Добре» |
|
|
Показники якості |
Від 80% до 100% «Добре» |
Від 51% до 79% «Задовільно» |
Від 0% до 50% «Незадовільно» |
Адресність та індивідуальний підхід |
«Добре» |
- |
- |
Своєчасність |
«Добре» |
- |
- |
Доступність та відкритість |
«Добре» |
- |
- |
Конфіденційність, повага до гідності отримувача соціальної послуги |
«Добре» |
- |
- |
Професійність |
«Добре» |
- |
- |
Поінформованість отримувача соціальної послуги про свої права та обов’язки |
«Добре» |
- |
- |
Кількісні показники якості |
Від 0% до 50% «Незадовільно» |
Від 51% до 79% «Задовільно» |
Від 80% до 100% «Добре» |
Частка задоволених звернень про отримання соціальної послуги |
- |
- |
«Добре» |
Частота здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги |
- |
- |
«Добре» |
Оцінка якості
соціальної послуги догляду вдома,
яка надається відділенням соціальної допомоги вдома Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради в цілому
Згідно зі шкалою оцінки якісних та кількісних показників, оцінка якості соціальної послуги догляду вдома, яка надається відділенням соціальної допомоги вдома Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради відповідає статусу «Добре».
Узагальненний статус |
Рекомендації по роботі з надання соціальної послуги |
«Добре» |
Продовжувати роботу надавача |
«Задовільно» |
- |
«Незадовільно» |
- |
ЗВІТ
про проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги соціального супроводу сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, що надавалась КУ «ЦНСП»
Внутрішня оцінка якості соціальної послуги соціального супроводу сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах проводилась у 2022 році відповідно до наказу від 06.06.2021 № 13.
Комісією з оцінки якості соціальних послуг проаналізовані показники, аналітичні довідки, звіти центру соціальних служб щодо надання соціальної послуги соціального супроводу сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, за 2022 рік.
Зведені показники
Період
|
Потенційні отримувачі соціальної послуги соціального супроводу сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, сімей |
Фактично отримують, сімей |
Відсоток охоплення |
2022
|
133 |
10 |
8 % |
Адресність та індивідуальний підхід:
Особові справи кожної із сімей які перебувають у складних життєвих обставинах містять індивідуальні плани надання соціальної послуги
Результативність:
У 2022 році під соціальним супроводом центру соціальних служб перебуває 10 сімей в яких виховувалось 22 дитини як таких, що опинилися у складних життєвих обставинах.
Загалом послугами охоплено 133 особи із сімей які постраждали внаслідок бойових дій і перебувають у складних життєвих обставинах. У результаті проведеної фахівцями центру роботи влаштовано на навчання, надано допомогу в оформленні соціальних виплат, покращено психоемоційний стан, налагоджено стосунки між членами сім’ї осіб. Отримувачі послуги набули навичок справлятися із складними життєвими обставинами та мінімізувати їхні наслідки.
Окрім послуги соціального супроводу сім’ям, що опинилися у складних життєвих обставинах надавались послуги консультування, інформування, представництва інтересів.
Доступність та відкритість:
У приміщенні КУ «ЦНСП» розміщена інформація про соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, порядок та умови його забезпечення. Індивідуальна та групова робота з отримувачами послуги здійснюється у приміщенні Центру по вул., Центральна,64 або безпосередньо за місцем проживання. Приміщення відповідає санітарним та протипожежним вимогам, забезпечене безперебійним водопостачанням та водовідведенням, освітленням, опаленням згідно з вимогами законодавства.
Інформація щодо діяльності Центру поширюється при проведенні обстежень осіб/сімей, організації групових заходів та через засоби масової інформації, як друковані, так і електронні. Спеціалісти забезпечені комп’ютерною технікою та витратними матеріалами. Приміщення обладнані офісними меблями.
Незалежність отримувача:
З отримувачами послуги укладається договір про надання соціальної послуги; проводиться оцінка потреб підопічних дітей та сім’ї, за результатами якої складається план соціального супроводу. Отримувачі соціальної послуги поінформовані про свої права та обов’язки, а також про державні й громадські організації, до повноважень яких належить здійснення захисту прав людини.
Захист та безпека отримувача:
Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» проводить свою діяльність із повагою до гідності отримувача соціальної послуги та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій, застосування фізичного, психічного чи іншого насильства щодо нього. Отримувачу соціальної послуги надається інформація про порядок оскарження дій або бездіяльності фахівця, який надавав соціальну послугу. Скарг на неправомірні дії надавачів соціальної послуги від отримувачів не надходило.
Конфіденційність інформації:
Отримувач соціальної послуги ознайомлюється із заходами щодо дотримання принципу конфіденційності інформації. Фахівці Центру
інформують отримувача соціальної послуги щодо нерозголошення отриманої ними конфіденційної інформації, несуть персональну відповідальність за порушення даного принципу, яка врегульована посадовою інструкцією.
Центром соціальних служб вживаються заходи щодо захисту персональних даних, конфіденційної інформації щодо отримувача соціальної послуги соціального супроводу та/або його законного представника відповідно до вимог Законів України “Про інформацію”, “Про захист персональних даних”.
Аналіз якості соціального супроводу сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах за 2022 рік
№ |
ПОКАЗНИКИ |
Стан за 2022 рік |
1 |
Частка отримувачів послуги соціального супроводу, в яких після отримання послуги відбулося покращення фізичного, психологічного, соціального стану, від загальної кількості отримувачів цієї послуги. |
100 % |
2 |
Частка отримувачів послуги, які повторно отримують послугу соціального супроводу, від загальної кількості отримувачів цієї послуги |
100 % |
3 |
Частка отримувачів послуги, які не набули належних навичок справлятися із складними життєвими обставинами (далі - СЖО), від загальної кількості отримувачів цієї послуги. |
0% |
4 |
Частка отримувачів послуги, які набули навичок справлятися із СЖО та мінімізувати їхні наслідки, від загальної кількості отримувачів цієї послуги. |
100% |
5 |
Частка отримувачів послуги, яким достроково завершено надання послуги соціального супроводу у зв’язку з досягненням позитивного результату, від загальної кількості отримувачів цієї послуги. |
0% |
6 |
Частка отримувачів послуги, яким послуга надавалася відповідно до потреб отримувача, від загальної кількості отримувачів цієї послуги. |
100% |
7 |
Частка надавачів послуги соціального супроводу, у яких перевищено навантаження відповідно до Державного стандарту соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах, від загальної кількості надавачів цієї послуги. |
0% |
8 |
Рівень забезпечення приміщеннями, обладнанням і витратними матеріалами, необхідними для надання соціальної послуги соціального супроводу відповідно до встановлених норм. |
100% |
З огляду на отримані дані шкали оцінки якісних та кількісних показників послуги «соціального супроводу сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах» показники відповідають встановленому рівню – «Добре».
Оцінка якості соціальної послуги в цілому
«Добре»
Рекомендації
щодо вдосконалення процесу надання соціальної послуги «Соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах»
-
Забезпечити надання соціальних послуг відповідно до Порядку організації надання соціальних послуг затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 587 з урахуванням наказу Мінсоцполітики від 16.11.2020 року № 769 «Про затвердження форм документів, необхідних для надання соціальних послуг» та наказу Міністерства соціальної політики України від 13 липня 2018 року № 1005 «Про затвердження форм обліку соціальної роботи з сім’ями/особами, які перебувають у складних життєвих обставинах».
-
Згідно з постановою КМУ від 01.06.2020 №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» забезпечити своєчасне проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг у 2022 році.
-
Дотримуватись строків визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги соціального супроводу, індивідуального плану, укладання договору, визначених державним стандартом.
-
У разі відсутності позитивних результатів індивідуальний план переглядати та корегувати раніше встановлених строків..
-
Підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди, посилити інформування отримувачів про правозахисні організації та порядок подання і розгляду скарг.
-
Брати активну участь в навчальних семінарах для фахівців із соціальної роботи.
ЗВІТ
про проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, що надавались КУ «ЦНСП»
Внутрішня оцінка якості соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування проводилась у 2022 році відповідно до наказу від 06.06.2022 № 13
Комісією з оцінки якості соціальних послуг проаналізовані показники, аналітичні довідки, звіти центру щодо надання соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, за 2022рік.
Зведені показники
Період
|
Потенційні отримувачі соціальної послуги соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, сімей |
Фактично отримують, сімей |
Відсоток охоплення |
2022 |
12 |
4 |
33% |
Адресність та індивідуальний підхід:
Особові справи кожної із сімей у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування містять індивідуальні плани надання соціальної послуги. Для вирішення питань, з якими звертаються отримувачі соціальних послуг до центру, використовується комплексний підхід для здійснення оцінок потреб сім’ї/особи.
За результатами опитувань, під час надання соціальних послуг працівники застосовують індивідуальний підхід з урахуванням фізичного та психічного стану отримувачів соціальних послуг та толерантне ставлення до расової приналежності, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, стану здоров’я, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, громадянства та мови отримувачів соціальних послуг.
Своєчасність
Під час проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг вибірковий аналіз оцінки потреб показав, що надання послуг відбувається у потрібні строки та терміни. Відповідно до термінів, виконуються прийняття рішення щодо надання соціальних послуг та визначення індивідуальних потреб.
Результативність:
У 2022 році під соціальним супроводом центру перебуває 17 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 5 прийомних сімей, що виховують 10 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування і 4 сім’ї опікунів/піклувальників в якій виховується 7 дитини позбавлених батьківського піклування (як така, що опинилися у складних життєвих обставинах).
Окрім послуги соціального супроводу прийомним сім’ям, сім’ям опікунів/піклувальників надавались послуги консультування, соціальної профілактики, соціальної адаптації, представництва інтересів.
Загалом послугами охоплено 20 осіб з прийомних сімей, сімей опікунів/піклувальників, осіб умовно засуджених. В результаті наданих послуг було вирішено міжособистісний конфлікт підлітків у школі, покращено успішність та відвідування навчального закладу дитиною-вихованцем, покращено санітарно-побутові умови проживання дітей під опікою, стабілізовано психологічний стан, організовано психологічне консультування для дітей з ЗПР перед початком навчального року з метою визначення навчального закладу та форми навчання.
Діє група взаємо підтримки прийомних батьків та батьків-вихователів до участі в якій залучено 5 прийомних батьків та 4 сім’ї опікунів/піклувальників.
Жодна дитина з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, не була повернута до закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, через відсутність взаєморозуміння.
Скарги щодо надавача соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти – сироти і діти, позбавлені батьківського піклування відсутні. Всі прийомні батьки та опікуни залучаються до прийняття рішень в процесі здійснення усіх етапів соціальної послуги соціального супроводу та до процесу внутрішньої оцінки якості.
Строки відвідування отримувачів соціальної послуги соціального супроводу за місцем його проживання (перебування) в більшості випадків дотримуються. Порушення (перенесення) строків відбувається з поважних причин отримувачів соціальної послуги.
Всім сім’ям та особам надаються соціальні послуги на безоплатній основі.
Під час проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг сектор соціального супроводу використовувались методи опитування, супервізії отримувачів соціальних послуг, бесіди з фахівцями сектору , що надають послуги.
Були проведенні інформаційні бесіди, надані соціальні послуги інформування, консультування, соціальна профілактика для умовно засуджених.
У приміщенні сектору 17 червня відбувся семінар на тему: «Сучасні проблеми засуджених та ефективність надання безоплатної правової допомоги умовно засудженим».
Нині існує гостра проблема у перевихованні, адаптації осіб, звільнених із мість позбавлення волі та інтеграції їх до суспільного життя.
У ході зустрічі представники сектору обговорювали причини підліткової злочинності, через які молоді люди опиняються на лаві підсудних та шляхи їх подолання. Соціальний менеджер ознайомив засуджених із правовими наслідками, які чекають на них у разі скоєння повторних злочинів або адміністративних правопорушень. Особливу увагу молодих правопорушників зосередили на важливості усвідомлення ними правових та соціальних норм, які є запорукою успішної адаптації їх до повсякденного життя.
Соціальний менеджер провела інформаційні бесіди з умовно засудженими громадянами Старовірівської громади стосовно можливості отримати безоплатну правову допомогу.
З метою вивчення зворотньої думки отримувачів соціальних послуг, участь в опитуванні взяли 6 осіб. Проаналізувавши результати опитування, можна зробити висновок, що всі опитані позитивно оцінюють роботу працівників сектору соціального супроводу. Надаючи послуги, фахівці намагаються враховувати потреби кожного з отримувачів. Таким чином, в ході опрацювання опитувальників отримувачів послуг виявлено позитивну тенденцію у процесі надання соціальних послуг, задоволення індивідуальних потреб отримувачів послуг, дотримання вимог та показників забезпечення якості, встановлених Державними стандартами.
Доступність та відкритість:
У приміщенні КУ «ЦНСП» розміщена інформація про соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, порядок та умови його забезпечення. Індивідуальна та групова робота з отримувачами послуги здійснюється у приміщенні Центру по вул., Центральна, 64, або безпосередньо за місцем проживання. Приміщення відповідає санітарним та протипожежним вимогам, освітленням, опаленням згідно з вимогами законодавства.
Інформація щодо діяльності Центру поширюється при проведенні обстежень осіб/сімей, організації групових заходів та через засоби масової інформації, як друковані, так і електронні. Виготовлено та розповсюджено 20 листівок з питань популяризації сімейних форм виховання.
Спеціалісти забезпечені комп’ютерною технікою та витратними матеріалами. Приміщення обладнані офісними меблями.
Для покращення роботи сектору, потрібно мати окреме приміщення з необхідною кількістю кабінетів, обладнаних та пристосованих для проведення індивідуальних консультацій, надання психологічної допомоги.
Незалежність отримувача:
З отримувачами послуги укладається договір про надання соціальної послуги; проводиться оцінка потреб підопічних дітей, за результатами якої складається план соціального супроводу. За результатами соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування заповнюється анкета отримувача послуги, яка передбачає оцінювання відповідності проведеної роботи принципам надання послуги. Аналіз кількісних показників засвідчує можливість отримувача відмовитися від надання послуги, зокрема при організації соціального супроводу сімей опікунів/піклувальників за рік до набуття підопічною дитиною повноліття.
Захист та безпека отримувача:
Сектор соціального супроводу проводить свою діяльність із повагою до гідності отримувача соціальної послуги та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій, застосування фізичного, психічного чи іншого насильства щодо нього. Отримувачу соціальної послуги надається інформація про порядок оскарження дій або бездіяльності фахівця, який надавав соціальну послугу. Скарг на неправомірні дії надавачів соціальної послуги від отримувачів не надходило.
Конфіденційність інформації:
Отримувач соціальної послуги ознайомлюється із заходами щодо дотримання принципу конфіденційності інформації. Спеціалісти Центру інформують отримувача соціальної послуги щодо нерозголошення отриманої ними конфіденційної інформації, несуть персональну відповідальність за порушення даного принципу, яка врегульована посадовою інструкцією.
Центром вживаються заходи щодо захисту персональних даних, конфіденційної інформації щодо отримувача соціальної послуги соціального супроводу та/або його законного представника відповідно до вимог Законів України “Про інформацію”, “Про захист персональних даних”.
Під час проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг, згідно з проведеними опитуваннями визначено, що усі отримувачі соціальних послуг задоволені ставленням до них надавача послуг.
Під час надання соціальних послуг працівники установи дотримуються конфіденційності, поваги до гідності отримувачів та недопущення негуманних і дискримінаційних дій.
Професійність
Штатний розпис сектору сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації.
Штат сектору нараховує 2 штатні одиниці.
В наявності затверджені директором установи посадові інструкції, що відповідають нормативно-правовим актам.
Усі працівники сектору ознайомлені з посадовими інструкціями та правилами внутрішнього трудового розпорядку під підпис. Усі фахівці сектору мають посвідчення єдиного зразка.
В усіх особових справах працівників містяться копії документів про освіту державного зразка.
Фахівці з соціальної роботи мають фахову освіту, підвищують свій професійний рівень на курсах, про що мають відповідні сертифікати. Фахівці постійно приймають участь у нарадах, навчальних семінарах, тренінгах, у тому числі за допомогою інтернет-ресурсів.
Моніторинг якості надання соціальних послуг сектору здійснюється шляхом проведення щотижневих нарад при директорі ( з аналізом складних випадків), безпосередньо супервізією особових справ та наданням щомісячної та квартальної звітності щодо кількісних показників роботи.
Поінформованість отримувачів соціальних послуг про свої права та обов’язки, а також про державні органи й громадські організації, до повноважень яких належить здійснення захисту прав людини
Згідно з результатами опитувань, надавач соціальної послуги інформує отримувачів щодо їх прав та обов’язків, про державні органи й громадські організації, до повноважень яких належить здійснення захисту прав людини.
Одним із заходів проведення оцінки якості соціальних послуг є само- оцінювання працівників центру надання соціальних послуг. За результатами анкетування, працівники сектору соціального супроводу задоволені своєю роботою, готові працювати краще і підвищувати свій рівень кваліфікації.
Комісія з оцінки якості соціальних послуг працювала поетапно: збиралися дані та показники щодо надання соціальних послуг, проведено опитування, проаналізовані отримані дані. За результатами були визначені заходи з покращення якості надання соціальних послуг.
Оцінка якості соціальних послуг сектору соціального супроводу визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості соціальних послуг (узагальнювались статуси, які переважали).
Кількісні показники якості |
Від 0% до 20% «Добре» |
Від 21% до 50% «Задовільно» |
Від 51% до 100% «Незадовільно» |
Кількість скарг та результат їх розгляду |
«Добре» |
- |
- |
|
|||
Показники якості |
Від 80% до 100% «Добре» |
Від 51% до 79% «Задовільно» |
Від 0% до 50% «Незадовільно» |
Адресність та індивідуальний підхід |
«Добре» |
- |
- |
Своєчасність |
«Добре» |
-- |
|
Доступність та відкритість |
«Добре» |
- |
- |
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
«Добре» |
- |
-
|
Професійність |
«Добре» |
-- |
|
Поінформованість отримувача соціальної послуги про свої права та обов’язки |
«Добре» |
- |
- |
Кількісні показники якості |
Від 0% до 50% «Незадовільно» |
Від 51 % до 79% «Задовільно» |
Від 80% до 100% «Добре» |
Частка задоволених звернень про отримання соціальної послуги |
- |
- |
«Добре» |
Частота здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги |
- |
- |
«Добре» |
Згідно зі шкалою оцінки якісних та кількісних показників, оцінка якості соціальних послуг соціальної роботи Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Старовірівської сільської ради відповідає статусу «Добре».
Узагальний статус |
Рекомендації по роботі з надання соціальної послуги |
«Добре» |
Продовжувати роботу надавача |
«Задовільно» |
- |
«Незадовільно» |
- |
Аналіз якості соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування за 2022 рік
№ |
ПОКАЗНИКИ |
Стан за 2022 рік |
1 |
Частка отримувачів послуги (діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування), які були повернуті до закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, через відсутність взаєморозуміння, від загальної кількості дітей, влаштованих у сімейні форми виховання. |
0% |
2 |
Частка сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, що припинили своє функціонування з причин неготовності опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів до виконання своїх функцій. |
0%
|
3 |
Відсутність скарг щодо надавача соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування. |
0 %
|
4 |
Отримувач соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, залучається до прийняття рішень в процесі здійснення усіх етапів соціальної послуги соціального супроводу та до процесу оцінювання якості її надання. |
100%
|
5 |
Дотримання строків відвідування отримувача соціальної послуги соціального супроводу за місцем його проживання (перебування). |
97%
|
6 |
Частка надавачів соціальної послуги соціального супроводу сім’ям, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, які мають відповідну фахову освіту (%), пройшли відповідне навчання (%), пройшли чергове підвищення кваліфікації, від кількості тих, які потребують такої підготовки (%). |
100% |
7 |
Частка надавачів соціальної послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, навантаження яких перевищує показник, визначений Державним стандартом соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, від загальної кількості надавачів цієї послуги. |
0% (з розрахунку не більше 30 дітей на 1 спец-та) |
8 |
Рівень забезпечення приміщеннями, обладнанням і витратними матеріалами, необхідними для надання соціальної послуги соціального супроводу відповідно до встановлених норм. |
100% |
З огляду на отримані дані шкали оцінки якісних та кількісних показників послуги «соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування» показники відповідають встановленому рівню – «Добре».
Оцінка якості соціальної послуги в цілому
«Добре»
Незважаючи на узагальнений статус «добре», по відділенню та сектору центру планується ряд заходів, спрямованих на удосконалення процесу обслуговування і підвищення якості надання соціальних послуг.
Рекомендації
щодо вдосконалення процесу надання соціальної послуги «Соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування»
-
Забезпечити надання соціальних послуг відповідно до Порядку організації надання соціальних послуг затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 587 з урахуванням наказу Мінсоцполітики від 16.11.2020 року № 769 «Про затвердження форм документів, необхідних для надання соціальних послуг».
-
Згідно з постановою КМУ від 01.06.2020 №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» забезпечити своєчасне проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг у 2022 році.
-
У зв’язку з запровадженням обмежувальних карантинних заходів на території Старовірівської громади, спрямованих на запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом, постійно проводити роз’яснювальну роботу з працівниками щодо дотримання санітарно-гігієнічних норм і правил запобігання зараженню інфекцією, вживати всі необхідні протиепідемічні заходи під час організації роботи щодо надання соціальних послуг, в т.ч. соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування.
-
Дотримуватись строків визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги соціального супроводу, індивідуального плану, укладання договору, визначених державним стандартом.
-
Підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди, посилити інформування отримувачів про правозахисні організації та порядок подання і розгляду скарг.
-
Посилити інформаційно-просвітницьку роботу в та висвітлення у ЗМІ заходів з рекрутування кандидатів в патронатні вихователі, прийомні батьки, опікуни/піклувальники, наставники;
-
Використовувати групові форми роботи по адаптації до соціуму дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються у сім’ях піклувальників.
-
За фінансової можливості зміцнити матеріально-технічну базу.
-
Активізувати роботу щодо виявлення осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, з метою надання їм соціальної підтримки у вигляді соціальних послуг.
-
Постійно проводити роботу з працівниками-надавачами послуг щодо підвищення якості її надання.
-
Здійснювати роботу, спрямовану на своєчасність та результативність розгляду скарг і звернень отримувачів соціальних послуг.
-
Постійно налагоджувати співпрацю з організаціями, благодійними фондами у напрямку надання матеріальної допомоги для покращення організації надання соціальних послуг.
-
Відновлення родинних зв’язків дітей з прийомних сімей.
Директор установи Вікторія ТЕРЕЩЕНКО