Порядок проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами апарату Старовірівської сільської ради та її виконавчих органів покладених на них обов’язків і завдань
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження сільського голови
28.02.2022 № 27
Порядок
проведення щорічної оцінки виконання посадовими
особами апарату Старовірівської сільської ради та її
виконавчих органів покладених на них обов’язків і завдань
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до Типового положення про проведення атестації посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2001 №1440, з урахуванням Загальних методичних рекомендацій щодо проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них обов’язків і завдань, затверджених наказом Головного управління державної служби України від 30.06.2004 №102.
1.2. Метою щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них обов’язків і завдань (далі – щорічна оцінка) під час підбиття підсумків виконання ними своїх обов’язків є здійснення регулярного контролю за проходженням служби в органах місцевого самоврядування та професійними досягненнями посадових осіб шляхом перевірки якості їхньої діяльності відповідно до посадових інструкцій.
1.3. Порядок проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування (далі - Порядок) покладених на них обов’язків і завдань, зміни та доповнення до нього затверджуються розпорядженням Старовірівського сільського голови.
1.4. Щорічна оцінка проводиться з метою поліпшення добору й розстановки кадрів, розвитку ініціативи і творчої активності посадових осіб місцевого самоврядування (далі – посадові особи), визначення їх потенціалу, потреб у підвищенні кваліфікації та особистому розвитку, планування кар’єри, вдосконалення процесу планування та організації діяльності як посадової особи, так і виконавчого органу сільської ради в цілому, виявлення організаційних проблем та оперативного реагування на них, аналізу виконання посадових інструкцій.
1.5. Щорічна оцінка виконання посадовими особами покладених на них завдань і обов’язків проводиться керівником в період між атестаціями у січні-лютому за підсумками минулого року.
З урахуванням особливостей органу місцевого самоврядування (велика чисельність працівників, інший період підбиття підсумків роботи за рік) термін оцінювання може бути продовжений до двох місяців або встановлений інший період.
1.6. Щорічна оцінка у разі відсутності безпосереднього керівника (хвороба, довготривале відрядження тощо) або якщо безпосередній керівник працює на займаній посаді менше одного року, проводиться сільським головою.
1.7. Не підлягають щорічному оцінюванню сільський голова, секретар сільської ради, особи, які перебувають на займаній посаді менше одного року,
молоді спеціалісти, вагітні жінки та жінки, які працюють менше року після виходу з відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами чи по догляду за дитиною, а також особи, прийняті на посаду на визначений строк.
1.8. Щорічною оцінкою виконання сільським головою покладених на нього обов’язків і завдань вважається його звіт про свою роботу перед територіальною громадою чи перед радою (частина шоста статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
1.9. Щорічною оцінкою виконання секретарем сільської ради покладених на нього обов’язків і завдань вважається його звіт про свою роботу перед виборцями відповідного виборчого округу, об’єднаннями громадян (п.1 ст. 16 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»).
1.10. Щорічною оцінкою виконання старостою покладених на нього обов’язків і завдань вважається його звіт про свою роботу перед радою, жителями старостинського округу (частина шоста статті 541 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
1.11. Критерії та показники якості роботи посадових осіб поділяються на загальні (характерні для усіх посадових осіб) та спеціальні. Зазначені критерії та показники пов'язуються з конкретною діяльністю та очікуваними результатами. До них належать якість, кількість, своєчасність результатів роботи; поведінка, вміння, навички та компетентність, рівень знань, етичні стандарти. Примірний перелік загальних критеріїв і показників якості роботи посадової особи наведений у додатку 1 до цього Порядку.
1.12. Щорічна оцінка має здійснюватися в атмосфері довіри і справедливості, на засадах законності, прозорості, гласності, об’єктивності, неупередженості, рівноправності.
2. Організація і проведення щорічної оцінки
2.1. Організаційне забезпечення проведення щорічної оцінки покладається на загальний відділ сільській раді.
2.2. До початку проведення оцінювання загальний відділ знайомить усіх посадових осіб з Порядком проведення щорічної оцінки і разом з відповідними підрозділами забезпечує їх формою бланка щорічної оцінки виконання посадовою особою Старовірівської сільської ради посадових обов’язків і завдань (далі – форма бланка щорічної оцінки), що затверджується розпорядженням Старовірівського сільського голови.
Зазначена форма може доводитися до посадових осіб в паперовій або електронній формі.
2.3. Процедура проведення щорічної оцінки складається з таких етапів: підготовчий період, оцінювання, співбесіда та підписання результатів обговорення, затвердження Старовірівським сільським головою результатів оцінювання, заключний етап.
2.4. Підготовчий період включає аналіз безпосереднім керівником та посадовою особою виконання завдань та обов’язків, визначених у посадових інструкціях, положеннях про структурні підрозділи, наданих окремих
дорученнях у звітний період, а також встановлення безпосереднім керівником дати проведення співбесіди.
2.5. Оцінювання здійснюється посадовою особою через самооцінювання та оцінювання безпосереднім керівником, результати якого заносяться до форми бланка щорічної оцінки.
2.6. Захід повинен забезпечувати активну, конструктивну участь посадової особи в процедурі щорічної оцінки.
Посадова особа має висловити свою точку зору, визначити проблемні питання, а також встановити для себе конкретну мету в удосконаленні професіоналізму.
Безпосередній керівник оцінює виконання посадовою особою місцевого самоврядування посадової інструкції, окремих доручень, завдань, перевіряє своєчасність, якість, результативність їх виконання, з’ясовує причини продовження термінів виконання завдань.
2.7. Оцінювання безпосереднім керівником повинно бути обґрунтованим, спиратися на конкретні приклади з відзначенням позитивних показників роботи посадової особи , рівня її знань, умінь, професійних та ділових якостей, недоліків у роботі, а також шляхи їх подолання.
За результатами самооцінювання і оцінювання безпосереднім керівником виставляється підсумкова оцінка.
2.8. Підсумкова оцінка враховує самооцінку, оцінку безпосереднім керівником виконання посадовою особою місцевого самоврядування посадових обов’язків, визначених у посадових інструкціях (положеннях про структурні підрозділи), окремих доручень керівника та може бути:
- низька – посадова особа повинна покращити свою роботу, щоб уникнути постійного втручання керівника для корегування результату її роботи;
- задовільна – посадова особа досягла певних результатів, володіє певним обсягом навичок, необхідних для виконання посадових обов’язків, і повинна спрямувати свою діяльність на ті складові, які примушують керівника часом вносити корективи в результати роботи;
- добра – посадова особа досягла результатів володіння навичками і вміння, мінімізувала втручання керівника в результати роботи, спрямувала зусилля на запровадження інноваційного стилю пошуку рішень;
- висока – посадова особа перевищила очікувані результати, виявила ґрунтовні знання і навички, застосувала інноваційний стиль виконання своїх обов’язків і доручень.
2.9. Заповнену форму бланка щорічної оцінки безпосередній керівник у тижневий термін передає посадовій особі місцевого самоврядування для ознайомлення.
2.10. Співбесіда безпосереднього керівника з посадовою особою місцевого самоврядування проводиться з метою обговорення результатів оцінки її роботи за минулий рік та досягнення домовленостей на наступний рік щодо виконання завдань, визначення необхідності підвищення кваліфікації.
2.11. Обговорення повинно бути структурованим, неформальним і носити рекомендаційний та роз’яснювальний характер з урахуванням самооцінки посадової особи місцевого самоврядування.
2.12. При проведенні співбесіди необхідно дотримуватися балансу між позитивною оцінкою роботи і критикою окремих напрямків з відповідним обґрунтуванням.
2.13. Співбесіда повинна закінчитися підписанням безпосереднім керівником і посадовою особою місцевого самоврядування форми бланка щорічної оцінки на підтвердження того, що результати оцінювання обговорені.
2.14. Затвердження сільським головою результатів щорічної оцінки здійснюється після ознайомлення з результатами оцінювання. Сільський голова при цьому може висловити свої зауваження та пропозиції, а також провести, у разі необхідності, відповідні співбесіди.
2.15. Заключний етап включає перевірку загальним відділом сільської ради повноти заповнення форми бланка щорічної оцінки і залучення її до особової справи посадової особи місцевого самоврядування.
2.16. Загальний відділ сільської ради аналізує та узагальнює результати щорічної оцінки. Зазначені висновки враховуються при визначенні щорічної та перспективної потреби в кадрах, формуванні державного замовлення на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації посадових осіб, планування їх кар’єри.
3. Результати щорічної оцінки
3.1. Результати щорічної оцінки повинні враховуватися при атестації посадових осіб, розгляді питань просування по службі, присвоєнні чергового рангу, встановлення передбачених законодавством грошової винагороди, надбавок, премій або зміну їх розміру, при вирішенні питання щодо продовження терміну перебування на службі в органах місцевого самоврядування, формуванні кадрового резерву та інших питань проходження служби в органах місцевого самоврядування.
4. Оскарження посадовими особами результатів щорічної оцінки
4.1. Спори, що виникають у зв'язку з проведенням щорічної оцінки, вирішуються відповідно до законодавства про вирішення індивідуальних трудових спорів.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження сільського голови
28.02.2022 № 27
ФОРМА БЛАНКУ
щорічної оцінки виконання посадовою особою
Старовірівської сільської ради посадових обов’язків і завдань
- Відомості про посадову особу місцевого самоврядування
Прізвище, ім’я, по батькові |
|
Дата народження |
|
Назва підрозділу |
|
Назва посади |
|
Дата зайняття посади |
|
Звітний період |
|
- Самооцінка
-
- Наскільки успішно, на Ваш погляд, Ви виконуєте свої посадові обов’язки?
Навести окремі приклади ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
-
- Указати кількість планових завдань, які Вами виконано і які не виконано.
Зазначити кількість позапланових завдань (перевірок, відряджень, організації семінарів, інше), які Ви виконували ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2.3. Які окремі доручення (завдання), що мали ключове значення для роботи, доручалися Вам? Чи були Ви залучені до роботи в групах щодо розробки відповідних програм, нормативно-правових актів? ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2.4. Навести приклади щодо публікації у виданнях з питань діяльності Старовірівської сільської ради якщо такі були протягом року.
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
2.5. Надати інформацію про навчання (підвищення кваліфікації та отримання освітньо-кваліфікаційного рівня) ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
- Оцінка безпосереднім керівником
3.1. Оцінка виконання посадовою особою місцевого самоврядування посадових обов’язків, визначених у посадових інструкціях, а також ступінь участі у виконанні окремих доручень ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
- Висновки, пропозиції та рекомендації як наслідок обговорення результатів щорічної оцінки виконання посадовою особою місцевого самоврядування посадових обов’язків і завдань
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Підсумкова оцінка _______________________________________________________________
Підпис посадової особи __________________________________________________________
Прізвище, ім’я, по батькові ______________________________________________________.
(повністю)
Підпис безпосереднього керівника________________________________________________
Прізвище, ім’я, по батькові ________________________________________________________________________________
(повністю)
Дата ___________________________________________________________________________
- Затвердження сільським головою результатів щорічної оцінки виконання посадовою особою посадових обов’язків і завдань.
Підпис__________________________________________________________________________
Прізвище, ім’я, по батькові (повністю)_______________________________________________
Дата ___________________________________________________________________________
Додаток 1
до Порядку
ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК
загальних критеріїв та показників якості роботи посадових осіб
Старовірівської сільської ради
№ з/п |
КРИТЕРІЇ |
РІВЕНЬ ЯКОСТІ ВИКОНАНЯ ОБОВ'ЯЗКІВ ТА ЗАВДАНЬ |
|||
Низький |
Задовільний |
Добрий |
Високий |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Виконання обов'язків і завдань |
|||||
1 |
Обсяг роботи, що виконується |
не відповідає очікуваному, перевищується встановлений термін виконання |
відповідає встановленому терміну виконання |
повністю вкладається в термін, має час на додаткове опрацювання |
перевищує сподівання, виконує завдання постійно із скороченням терміну, виконує за цей час додаткові завдання |
2 |
Якість роботи |
результати роботи потрібно постійно принципово виправляти |
результати роботи майже не потребують виправлень |
результатами роботи можна користуватися |
результати роботи вищої якості, мають інноваційний характер вирішення питання |
3 |
Планування роботи |
низький рівень планування робочого часу, допускаються прояви безсистемних кроків щодо виконання завдань |
уміє організовувати свою роботу, робота виконується із додержанням термінів. (упритул з ризиком - порушення) |
уміє організовувати свою роботу, постійно підвищує власну культуру планування; робота виконується раціонально, з постійним додержанням термінів |
організованість і зібраність високі; робота організовується цілеспрямовано
|
2. Професійна компетентність |
|||||
4 |
Професійні знання |
знання поверхові, не системні, професійні завдання самостійно вирішувати складно |
володіє спеціальними знаннями, достатніми для задовільного вирішення завдань професійного характеру |
володіє системними знаннями, здатний до розв'язання творчих завдань професійного характеру |
володіє глибокими, міцними і всебічними знаннями, має цілісне уявленім про системність; гнучкість мислення дає змогу розв'язувати складні завдання теоретичного характеру в професійній сфері |
5 |
Професійні вміння і навички |
розвинуті недостатньо, потребує постійної сторонньої допомоги |
розвинуті посередньо, забезпечують необхідний рівень виконання професійних завдань при сторонній допомозі |
розвинуті га забезпечують необхідний рівень самостійного виконання професійних завдань |
забезпечує виконання практичних завдань професійного характеру на високому рівні, має можливість надати певні консультації іншому виконавцю |
6 |
Уміння формулювати точку зору (усно, письмово) |
важко зрозуміти обмежений словниковий запас, документи потрібно переробляти, робить помилки при оформленні документів державною мовою |
взагалі легко зрозуміти, достатньо володіє державною мовою, у документи вносяться незначні зміни |
чітко і переконливо викладає думки, вільно володіє державною мовою, документи не потребують виправлень |
логічно побудовані висловлення, влучний вибір належної лексики та формулювань, у документах завжди впорядковані, вільно викладені думки |
7 |
Готовність до дій, ініціатива |
здебільшого пасивний, безініціативний, елементи творчого підходу до справи не проявляються; потребує постійного спрямування до роботи |
працює з власної волі, виявляє ініціативу, активністю і творчим ставленням до справи не визначається |
проявляє ініціативу, активний, не позбавлений творчого ставлення до справи; наполегливий |
ініціативний, творчо відноситься до вирішення практичних завдань, здатний генерувати обґрунтовані ідеї та пропозиції, які заслуговують на увагу, сприяє їх реалізації |
8 |
Оперативність мислення |
повільно сприймає нові завдання, виявляє незадоволення у разі зміни завдання або звичайних обставин |
пристосовується до нових завдань і ситуацій на роботі |
сприймає нові завдання охоче, розуміє їх суть та пов'язані з ними проблеми, орієнтується у нових ситуаціях |
швидко сприймає нові завдання і ситуації, визначає впливові фактори та суть справи |
9 |
Працездатність та витривалість |
працездатність низька, збільшення навантаження погіршує якість роботи, втрачає впевненість |
працездатність задовільна, збільшення навантаження, як правило, не впливає на якість роботи |
працездатний, збільшення навантаження не впливає на якість роботи |
працездатність висока, витримує тривале навантаження, відповідає активністю на підвищення вимог |
10 |
Відповідаль- ність |
виявляє байдужість, без відповідальність, схильність до невиконання |
виявляє почуття відповідальності нестабільно, потребує постійного контролю за виконанням |
почуття відповідальності виявляє постійно |
високо розвинуті почуття обов'язку; виконавча дисципліна відмінна, надійний у розв'язанні завдань повсякденної діяльності |
11 |
Самостійність |
самостійних рішень не приймає, у разі виникнення найменших проблем потребує стороннього втручання |
здатний до прийняття самостійних рішень, але вони не завжди бувають обґрунтованими; у критичних ситуаціях виявляє нерішучість |
у прийнятті рішень, як правило, самостійний; здатний аналізувати і прогнозувати події; у критичних ситуаціях здатний до рішучих дій; виконує завдання без сторонньої допомоги |
високо розвинута здібність до обґрунтованого прийняття самостійних рішень; володіє навичками передбачення; у критичних ситуаціях здатний до продуманих і рішучих дій; самостійно вирішує складні проблеми |
12 |
Здатність до лідерства |
якостей лідера не має і не намагається мати; у колективі непомітний |
здатний позитивно впливати на людей, але в практичній діяльності цим користується рідко |
здатний позитивно впливати на людей, має якості лідера |
володіє високорозвинутими здібностями позитивного впливу на людей, якості лідера виявлені яскраво |
13 |
Здатність до накопичення, поновлення і творчого застосування професійного досвіду |
професійний досвід накопичує повільно, професійні завдання вирішує лише традиційними методами, професійне новаторство не сприймає або заперечує |
професійний досвід накопичує і оновлює у міру потреби, здебільшого працює за шаблоном |
працює над підвищенням і оновленням професійного досвіду, сумлінно результативно; має новаторські підходи у професійній діяльності |
активно, цілеспрямовано, систематично і результативно працює над підвищенням професійних знань, умінь і навичок; здатний реалізувати І підтримати нове в професійній сфері |
3. Етика поведінки |
|||||
14 |
Етика поведінки, стиль спілкування |
рівень культури поведінки і спілкування з людьми низький, допускає елементи нетактовного грубого відношення до оточуючих; поведінка не відповідає конкретній ситуації (невпевнена, неввічлива, зухвала) |
рівень культури поведінки І спілкування з людьми задовільний, але не завжди адекватний відповідній ситуації |
культурний у поведінці з людьми, у спілкуванні тактовний, доброзичливий |
володіє високим рівнем культури поведінки І спілкування з людьми; властива гнучкість у використанні стилів спілкування і поведінки, у критичних ситуаціях завжди поводиться коректно і водночас з розумінням |
15 |
Співробіт-ництво |
рідко надає допомогу, часто не інформує інших |
співпрацює з іншими, пропонує допомогу, регулярно інформує |
плідно співпрацює з іншими, пропонує допомогу, регулярно інформує |
виявляє здібності до роботи у колективі, надає цінні імпульси для досягнення спільної мети |
16 |
Дисциплінова-ність |
порушує правила внутрішнього трудового розпорядку |
Дотримується правил внутрішнього трудового розпорядку, але потребує контролю |
дисциплінований, правила внутрішнього трудового розпорядку виконує без порушень |
Високо дисциплінований, суворо і точно дотримується правил внутрішнього трудового розпорядку
|
Критерії для керівних працівників |
|||||
17 |
Здатність до переговорів |
Неспроможний дотримуватися особистої точки зору, аргументація невпевнена, непереконлива |
подає свою точку зору професійно, конкретно |
свою точку зору може переконливо аргументувати |
Цілеспрямовано репрезентує свою точку зору, не ігноруючи належних контраргументів |
18 |
Уміння організовувати роботу підлеглих |
не сприяє впорядкуванню робочого процесу |
ретельно вивчає мету і пріоритети; доцільно розподіляє робочі завдання |
визначає мету і пріоритети; забезпечує регулярне інформування підлеглих; раціонально розподіляє робочі завдання |
чітко визначає мету і пріоритети, оптимально організовує робочий процес, розподіляючи завдання досягає максимальної ефективності |
19 |
професіоналізм у керівництві роботою і підрозділу |
формулювання завдань нечітке |
не завжди пояснює та надає потрібну інформацію і професійні поради |
чітко пояснює поставлені завдання, надає потрібну інформацію та професійні і поради |
роз'яснює завдання доступно, детально, вчасно консультує |
20 |
Контроль |
контроль відсутній взагалі або неефективний |
і епізодично і контролює виконання поставлених завдань |
систематично контролює виконання поставлених завдань |
контроль здійснює вміло та ненав'язливо |
21 |
Оцінка та заохочення співробітників |
не усвідомлює досягнень та можливостей працівників, не знає їх здібностей та інтересів, не підтримує заходів з підвищення кваліфікації, заважає самостійності співробітників |
ознайомлений з досягненнями та можливостями працівників; намагається оцінювати здібності; підтримує заходи з підвищення кваліфікації |
ознайомлений з досягненнями та можливостями працівників, правильно оцінює здібності та заслуги, підтримує заходи з підвищення кваліфікації, стимулює самостійність мислення та дій |
ретельно та детально вивчає досягнення та можливості працівників, цілеспрямовано стимулює їх інтереси та здібності, ефективно спонукає до самостійності мислення та дій |